TUL sommar och sandaler (varning för magbild)

Standard

Jag har för andra gången den här veckan vågat mig på att använda mina remsandaletter med kilklack. Jag känner mig supermodig!! Lustigt nog går jag nästan bättre i dem än i mina gympaskor, fogarna och framförallt magen bråkar mindre. Men det är klart, efter ett tag svullnar fötterna och då blir det där med remmar hyfsat oskönt, haha 


Idag har maken och jag varit uppe på Östra för att göra tillväxtultraljud, dvs kolla att bebis växer enligt plan. För mig har det känts jätteviktigt med tanke på hur mycket jag kräkts! Samtidigt växer magen explosionsartat så jag vet ju att skrutten därinne får vad den behöver. Men ändå. Sådetså. 

Allt såg jättefint ut! ”Skolboksexemplar” sa läkaren, dvs ligger precis på kurvan. Den väger nån ynka procent mindre än normalkurvan, runt 30 gram. Totalt landade den runt 1,2 nånting kilo. För en gångs skull fastnade inte siffrorna!

Jag har samtidigt gjort mina för- och efterprover för att kolla att jag har rätt dos fragmin. Jag höll dock på att glömma efterprovet… Var på väg därifrån när maken påminde mig att åka tillbaka. Ärthjärna. 

Sommarvärmen tär på mig. Den är ljuvlig så länge det fläktar och jag kan gömma mig inomhus, men idag är det upp mot 29 grader enligt SMHI och jag funderade allvarligt på att stanna i bilen…

Hoppas ni har en otroligt fin dag därute! 

6 responses »

Kommentera

