*suckar av välbehag*

Standard

Fram tills att jag behövde springa iväg och kräkas upp middag/kvällsmat så satt jag i soffan med min fina man bredvid – i en halv evighet klappademasserade han min rygg. Hade jag varit katt hade jag lagt mig ner och purrat! Som det var hade jag svårt att hålla mig vaken, haha. Min rygg är ju ganska så obekväm av och till och den där massagen tar bort allt. Åtminstone så länge han håller på… och som den pärla han är står han ut ganska länge ❤ 

Idag har jag häckat på östra och antenatalen. Jag åkte upp för att försöka få klarhet i varför jag har så satans ont i magen. Det tog förstås sin lilla rundliga tid men till slut hade jag gjort CTG, kissat i en kopp och fått prata med läkaren. Doktor vadhennuhette gjorde dessutom ett snabbt ultraljud. Kontentan av besöket är att det inte finns nåt mätbart fel så det är en ”sån där preggogrej” och doktorn säger att jag ska ta en alvedon. Suck. Det är otroligt skönt att veta att pyret mår bra och att det inte har med det att göra men det är frustrerande samtidigt att inte ha en förklaring. 

Nåja. Doktor säger alvedon. BM föreslog att prova ett graviditetsbälte av något slag för att stötta magen. Jag åkte därmed och köpte mig ett men det var bara obekvämt, jag får väl leta runt.

Efter gårdagens totala härdsmälta så mår jag  idag ändå förhållandevis bra. Vi sov bra inatt! Vi hade glömt att bädda lillfis säng så han fick sova hos mig och maken intog gästsängen. På så sätt fick alla sova någorlunda ostört. Tro det eller ej men jag var den som vaknade först imorse…

Jag kommer inte ihåg några drömmar men i det senaste har vi överlevt jordbävning och jag har shoppat kläder. Haha fortfarande inga zombies!

Kram och gonatt 

2 responses »

  1. Åh vad skönt att bebis mår bra! Sjukt frustrerande att få höra ”det bara är så”, det är det värsta svaret jag vet…!
    Hoppas du hittar ett bra magstöd, kanske nåt som liknar en hängmatta som magen kan vila i liksom 🙂

    Vilken underbar make du har! Han verkar vara ett riktigt kap, är så glad för din skull! ❤

    Hmm, du har inte drömt om zombies, då blir det en tjej den här gången då? Min logik är fantastisk inte sant? 😛 Å andra sidan hade jag en kollega som kräkte sig genom hela graviditeten och hon fick en son. Äh, jag tror det är en tjej (har nog skrivit det förut tror jag).

    Ha en underbar (och absolut kräk-och smärtfri) dag!

Kommentera

