Att lägga en propeller 

Standard

Nä ikväll vill min groda inte slappna av och somna. Han vänder, vrider och åmar… Lilla skrutt! Hela min kropp skriker av obehaget att sitta just så

Det är bara att inse att foglossning kommer bli min nya kompis. 

Jag läser på nätet om tjejer som knappt kan röra sig utan att gråta av smärta. Så har ju inte jag det, men skönt är det inte. Det blev inte bättre av att jag som den lättfotade gracila svan jag är *skrattar ihjäl mig* fick ila efter sagda propeller när han drog iväg som ett skott i eftermiddags…. Han tog dagmammans leksaksgräsklippare och flög tre varv runt lekplatsen. I strumplästen och utan jacka. Sen flög han mot stora parkeringsplatsen med infarten precis bredvid. 

Det var då jag fick flyga oxå.

Vaggande klumpanka i onödigt hög hastighet. Var säkert en syn för gudar. Det kändes som om magen skulle fara ut genom benen och ljumsken var inte långt efter. 

Avhyvlingen han fick var inte nådig kan jag säga. Springa ut bland bilarna! Herregud! Det kändes som om han ändå förstod ett allvar, han följde med utan att bråka och tur var väl det. Jag hade inte kunnat bära 😛 

När barnets far mötte upp en liten bit bort möttes han av en hög fula ord som skulle gjort en borstbindare stolt… Jag hade fått gå hela vägen hem hängandes på vagnen – det gjorde lixom lite ont. Sketunge.

Nu när han äntligen somnat bredvid mig så är det lätt att glömma irritationen. 

Kvällen har varit mestadels glad och mysig. En viss liten herre är otroligt mammig just nu och är fasligt kramig. 

Vi har kramats till sömns ❤ 

2 responses »

  1. Kramas till sömns låter mysigt!
    Okul med foglossning och jag gissar bara nu men ditt hjärta flög väl upp i halsgropen när sambagrodan drog ut på parkeringen? Hoppas du får sova i lugn och ro och slipper värk och hjärthopp! 😉 ❤
    Kram!

Kommentera

