Tillbaka till en halv verklighet 

Standard

Förra veckan ringde jag min doktor för att prata fortsatt sjukskrivning. Hon var väldigt intensiv i sin åsikt att jag skulle börja jobba igen. Jag tänkte inte försöka diskutera med henne – nån gång måste jag ju prova! Men nervös har jag varit under den gångna veckan… 

Så nu är den här, dagen D. Mitt nya liv. Jag ska börja med att jobba 50% vilket ger fyra timmar per dag plus lunch. Idag kom jag in vid nio.

Det var riktigt trevligt att komma tillbaka! Jag kände mig väldigt välkommen 🙂 Jag har väl inte åstadkommit några mästerverk på den här tiden men datorn funkar igen och några mail/samtal har hunnits med lixom årets första-men-inte-sista möte.

Vid halv två knatade jag ut genom dörren. Knatade? Vaggade. Jag har börjat vagga… 

Nu ligger jag i soffan och jäser. Rätt så nöjd men otroligt trött! Om nån timma ska jag hämta lillfis. Imorgon kör vi igen!

2 responses »

Kommentera

