Mäh…

Standard

Vi har ju tagit in städhjälp här hemma – som läget är hinner och orkar vi inte med riktigt. Men förra gången hon skulle komma hit låg jag på sjukhuset och imorgon är vattnet avstängt. Svårt städa utan vatten och avlopp. Skrutt för neverending reliningarbete! 

Så jag har messat med företaget i hopp om att hitta en ny tid – och fick höra att de eventuellt hade en avbokning idag. Då skulle hon komma ”om en timma ca”. Så jag började fara runt som en tätting här hemma för att röja – hon ska ju städa och damma osv, inte plocka bland vår sons leksaker eller lyfta på tvätthögen för att komma åt golvet. Högen med disk på diskbänken ska vi inte tala om.

Jag ilade tills jag kräktes, sen ilade jag lite till. Sen messade tjejens chef att det trots allt inte funkade idag. 

Jag har alltså städat i ONÖDAN. 

Äh. 

Kan väl lika gärna ställa mig och dammsuga nu 😜

2 responses »

Kommentera

