BM besök och busbebis (OBS varning för magbild)

Standard

Igår vad jag hos min fantastiska barnmorska. Vi började med det vanliga väga, mäta bla bla. Jag lever fortfarande; BP 116/75, HB135, BS4,9 och vikt 89. Jag ligger alltså ett kilo plus totalt nu. Viktigast är att jag inte hade några ketoner nu! Tjohoo kroppen är äntligen i balans! 

Sen pratade vi. Jag berättade att jag funderat på att bebis inte rörde sig alls på förra ultraljudet och att jag så sällan känner rörelser. Jag vet självklart att det är för tidigt men ändå. Då sa hon ”vi går och kollar med en gång”. Underbara hon! Så jag fick titta – världens mest perfekta lilla kryp 💚 Hen ville inte riktigt vara med på bild så det var svårt att få nåt annat än sudd suddigare suddigast. Men till slut!  

 
Sen försökte vi lyssna på hjärtljuden, haha det ville hen inte vara med om! Det skrapade och brusade i lilla högtalaren när lillbus vände och sprattlade för att slippa. BM sa att det var tur vi tittat innan, haha. 

Jag pratade med henne om mina tankar på att börja jobba i april. Hon tittade på mig med stora ögon och släppte ut ett överraskat skratt vaddå tycker du att du mår bra? Mjo jämfört med tidigare är det bättre men bra är väl att ta i. Herregud kan inte nån bara säga till mig vad jag ska göra? 

 

12 responses »

  1. Fin mage! 🙂 gått upp bara ett kilo?! Hur är det möjligt 😉 hehe ( fast du har ju spytt en del med) Upptäckte häromdan att jag sedan ibörjan av november gått upp 9 kg :0 så är det…. Så nu väger jag lika mycket som innan min viktnedgång, å andra sidan numer gravid i v 22 😉 härligt att se bebis! Snart RUL då! Vi måste ses snart tycker jag ❤ kram

    • Tack snälla!! Haha allt annat ligger i toan 😝 Men jag har tid på mig att gå upp…

      Ja! RUL om knappt två veckor, jag längtar!

      Vi måste hålla oss friska nu så det blir av, haha…

      Kramar

  2. Åh vad mysigt med ultraljud! Och underbart att allt ser bra ut. Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara att må så pyton hela tiden, hoppas hoppas det går över snart så du får njuta lite. Fiiiiiiin mage!

Kommentera

