Rätt så bra ändå 

Standard

Tisdagen var mest bara konstig men igår, jäklar – en sån bra dag! Helt totalt och fullt kräkfri. Jösses, när hände det sist lixom? 

Jag njöt. 

Min man var hemma från jobbet, han är förkyld och mår rätt dåligt och skulle ju vila men det gick sådär… Vi tvättade kläder, lagade mat ihop, duschade ihop och mös. Umgicks verkligen för första gången på länge. Trots sprängande huvudvärk från bådas våra håll kändes det som om vi hade en ledig dag tillsammans istf att vara sjuklediga.

På kvällen kom min pappa hit för att hänga med oss eftersom min fina man behövde ut. Eftersom jag mådde såpass bra kunde vi pratas, laga mat ihop, äta ihop… Urtrevligt! 

Idag har jag börjat kräkas igen men det har inte varit så mycket ändå. Så idag har känts lika ledig 💚 lika bra. 

Det återstår att se vad morgonen bär med sig men jag hyser ett visst hopp om att få ett par någorlunda bra dagar iaf. Heja B-vitamin sprutan!!! (Berättade jag om den? Det får jag kolla upp…) 

Kram på er 

6 responses »

    • Tack för tipset! Jag har ju mått väsentligt bättre efter B vitamin sprutan jag fick på akuten. Tänkte jag skulle börja med B vitaminer – men då börjar jag med att kolla upp dina droppar.

      Jag bara undrar varför vården inte tipsar om sånt här istf ”ät salta kex”? De sa ju uttalat på akuten att jag skulle må bättre av den ett tag…

Kommentera

