Vi har en mini-bebis

Standard

Idag är det 14+1 och barnmorskebesök på kalendern. 

Jag har gått upp 0,6 kg sen sist och väger nu deprimerande 90 kilo – gaaah! Men jag är ändå nöjd, jag trodde minst på det dubbla. Totalt ligger jag nu på 2 kilo över min startvikt och det får väl tyckas vara ok så här långt in! 

Lite ketoner hade jag; +1. Blodvärde 127, BS 5,2 el 5,9 kommer inte ihåg *minne guldfisk* och BP 117/77. Så jag levde visst idag oxå. Ferretinet är 31 så järn kommer så småningom att krävas. 

Efter all formalia var klar kom vi till väsentligheterna; att titta. Lever den? Finns två armar och två ben? 

Visst lever pyret 💚 Den sov nog för det var inte så mycket rörelse men allt såg ut som det ska göra i det här läget. Lättnad. Lycka. 

Den ser ju ut som en ”riktig” bebis nu, bara i miniformat – runt 14 cm. Motsvarade precis den storlek den ska ha idag, dvs 14+1. Lättnad. Lycka.  

 

9 responses »

Kommentera

