Torsdag, ny vecka och akupunktur 

Standard

Japp, 14+0 idag och imorgon ska vi på ultraljud… 

Igår var jag på akupunktur mot illamåendet. Det visar sig att det finns en rehabklinik här i Götet som tar landstingstaxa för sina besök! Alltså kostade gårdagen 80kr istället för de 700-800 som anupunkturklinikerna tar. Viss skillnad! Dessutom samlar jag då till högkostnadsskyddet. Wow! 

Tanken är att jag ska gå två gånger i veckan så länge som det behövs. Det var för övrigt inte enbart skönt. Hon vågade inte ta i för hårt första gången utan satte bara fyra nålar – en i respektive handled och en per fot. Aj! utropade jag och fick svaret bra då jobbar de. Tydligen är det nån hormonpunkt? Nåja. 

Efter åkte jag på vinst och förlust till frisören – tänk om han hade en tid åt mig? Ser ju inte klok ut nu… Tänka sig att det hade han, jag hade tom tid att luncha innan. 

När jag kom hem sen kopplade jag upp mig till det pågående APTt på jobbet. Jag ringde in som gäst för att inte bli uppmärksammad. Det var som vanligt kul att höra vad som händer! Jag satt i soffan och halvsov med lurarna på 🙂 

Men fyfan vad jag mådde dåligt på kvällen sen. En av mina sämsta kvällar på länge! Att grodan lekte studsboll vid 23 hjälpte inte. Att han inte somnade om förrän 03 hjälpte inte heller. 

Idag har jag varit så trött! Gick upp vid 12, åkte till stora Coop – käkade och köpte ersättning (finns bara där) – åkte hem och somnade. 

Ikväll är min make på bio och fina H håller oss sällskap. Jag är så glad att hon är här! Men jag väntar på kräkfesten. Ikväll klarar jag inte av att äta, jag vill inte ha. Har tvingat i mig två mackor men…urk.  

Om akupunkturen funkade? Ingen aning. Det tar tydligen ett par behandlingar eller nåt innan man vet. Men jag är villig att testa. 

2 responses »

Kommentera

