Lycka! 

Standard

Imorse låg jag i sängen och tänkte – fasen jag mår ju riktigt bra! Tänk om jag skulle våga mig ut? Frukost på Ikea med en bok kanske? 

Och vet ni – Jag duschade, fixade håret, testade att sätta på mig en bh (!!! har jag inte haft sen jul eftersom det trycker på magmunnen) och en klänning. Kände mig lite fin, lite avslappnad. Tog med mig trogna True Blood och åkte. 

Med bla Cry to me (Solomon Burke) i lurarna petade jag i mig lite frulle. En sån känsla av frihet!! 

Efter en stund tänkte jag – fasen jag mår ju fortfarande rätt bra, tänk om jag skulle svinga förbi kontoret? 

Vaggade ut till bilen, drog på Danza Kuduro (från fast 5) på högsta volym och dansade i sätet. Körde till kontoret och smög upp. Väl där möttes jag av så många kramar att jag aldrig trodde (ville) att det skulle ta slut. Något så ovanligt som att alla var på plats!! 

Vi fikade, pratade,skrattade. Det blev lunchdags och jag följde med även om jag inte åt. Sen obligatoriska eftermatenkaffet i soffan. I nästan 2,5 timma fick jag hänga med mina kollegor! 

Frihet. 

Sitter faktiskt i bilen och har tårar i ögonen. Såhär pigg har jag inte känt mig på evigheter. Nu spelas Joan of Arc (Jennifer Warnes) Jag tror jag ska lyssna på Roar (Katy Perry) oxå innan jag går in – och njuta av känslan. Bara lite till. 

6 responses »

Kommentera

