Mangosorbet till frukost!

Standard

Guuuuudars vas gott… vaniljyoughurt och en massa frusen mango med inslag av frysta jordgubbar – ja lite för mkt kanske… Det kom rök ur min blenders motor när jag var klar. Oops. Dubbeloops. Men det tycker jag att jag förtjänar 😉

De senaste dagarna har varit en salig blandning av jag dööör av illamående och hmm jag kanske kan jobba lite i mars? 

I helgen fick jag ett ryck medans min fina man var ute med sonen och började – hör och häpna – städa. Jag rev hela sovrummet, bytte, dammsög, vädrade, våttorkade… Jösses! Gången var; greja lite, kräkas lite, vila lite, börja om. Det gick med andra ord inte så fort, men jag var sjukt nöjd efter! 

Dagen efter mådde jag kanon och tog en härlig liten prommis i solen. Dagen efter det trodde jag att jag skulle kräkas ihjäl. Förklara den lixom. 

Inatt drömde jag att jag hade fått jobb på Stenabåten igen, städning. När mitt pass var slut skulle jag fika med M min gamla klasskamrat – vi gick till köpcentrat (ombord på båten??) för att välja café. I slutändan hamnade vi på två olika caféer eftersom jag ville ha en specifik sorts kaka. 

När vi fikat klart – på varsitt håll, haha – skulle jag packa ihop mig. Men jag kom inte ihåg vilket hyttnummer jag hade! Jag letade och letade, provade nyckeln i ett gäng olika soffor (WTF?) och lås. På ett ställe funkade nyckeln någorlunda men det visade sig vara en spelmaskin och inte ett skåp. Fan. En besättningsman föreslog att jag skulle begära att jobba ett pass till. Hmm, skulle jag orka? 

Jag såg ena husfrun med en grupp särbegåvade ungdomar som skulle arbetsträna ombord. Fullt logiskt.

Jag funderade på att smita av utan mina grejer men då skulle jag inte ha nyckel hem till mina föräldrar och de är ju bortresta! Hjälp vad göra? Och båten går igen om en kvart. Tick tack tick tack tick tack klockan går…

4 responses »

  1. Hehe, jag led av kräkningar igenom mina bägge fullgångna graviditeter och var alltid sugen på mangosorbet och mangojuice (iskall). Ibland gick det, ibland inte. Minns hur jag kunde ligga och tänka på olika sorters juice-kombinationer och isglass-smaker de stunder jag mådde ok. Fy… som att vara kraftigt bakfull i nio månader.
    Hoppas ditt vänder snart! Jag lider verkligen med dig!
    Fick fö en flicka och en pojke, så inte så lätt att göra ngn koppling till bebisens kön och mango-cravingen 😉

    • Mmm namnam mangojuice! Asså fördelen med mango är att den smakar ff mango på returen…

      Ja visst är det vidrigt! Jag brukar jämföra det med ständig kräksjuka.

      Tack snälla! Och fniss till det sista, vi får se vad det blir den här gången 🙂

Kommentera

