Jag har barnvakt! 

Standard

Alltså jag själv, haha! Min fina man är på välbehövlig biokväll med kompisarna och jag klarar inte att vara en bra mamma – så svåger är här för att underhålla. De leker just nu med duplot och jag ligger raklång i sedvanlig ”snälla middag stanna-pose”. 

Idag kom mamma förbi med sushi och semla… mmmmmmmm! Igår var fina H förbi. Herregud man skulle ju kunna tro att jag har ett socialt liv *fniss* 

Jag går idag in i vecka 13 (12+0) och det känns fantastiskt. Varje veckobyte är ytterligare en vecka avklarad. Jag känner av och till ett litet fladder långt ner till vänster. Eftersom det är återkommande sådär så tror jag faktiskt att det är de första rörelserna! Wow 💚 

Om två veckor ska vi titta på pyret, se om allt tycks finnas (som ska finnas och kunna ses i det läget). Jag längtar. Varje livstecken är en påminnelse om vad allt det här går ut på; dygnet runt kräksjuka, konstant förstoppning, mediciner jag inte litar på och sprutor som svider faaaaaan två gånger dagligen. Målbild. Jag behöver en målbild. 

8 responses »

  1. Håll ut!! Nu är i af v 12 här 😍😊 det är en milstolpe!! Tänk sen går vi där med varsin barnvagn i ett höstigt och vackert Slottskogen 😊 Tar en fika på ett mysigt cafe. Njuter av varsitt litet underverk! Och att vara ” lediga” 😉 Kram!

  2. Plötsligt – mitt i ett godegudvälsigna…ochlillafröet – rotade min febriga hjärna fram att du ju bloggar, så nu har jag legat här och läst mig ner till gravtestet på en hotelltoa. Jag är så glad över pyret ni väntar, och så ledsen över att du ska behöva må så dåligt. 😦 Jag önskar att du fick enbart glädjas över både fis och pyre istället för att hosta i stolen hela tiden.
    Gud… Det är bra med rejält med graviditetshormoner, men snälla, lindra illamåendet NU!
    Amen å kramen

    • Tack snälla rara du! Hoppas du inte får mer feber än nödvändigt pga av allt läsandet… för hoppsan vad mycket du måst läst!

      Tack det önskar jag oxå även om hoppet därför är skralt.

      Kramar 💚

  3. Hej! Är också gravid med andra barnet och är sjukskriven på heltid på grund av extremt illamående. Skönt att kunna kika in hos någon annan som också mår skit och känna lite samhörighet. Förra gången släppte det i vecka 22, hoppas så mkt att det går över tidigare den här gången för jag vet inte hur jag ska stå ut så länge den här gången!

    • Hej Jenny! Och välkommen till eländet 😉 Jag håller med om att det är skönt att veta att man inte är ensam. Alla andra gravida jag känner studsar runt, glöder vackert och lägger upp träningsbilder…

      Gudars jag hoppas det släpper alls. Med första kräktes jag sista gången samma dag han kom ut. Blä.

Kommentera

