Bra dagar, dåliga dagar och firandet av en tvååring

Standard

I minst en vecka har jag haft ett visst kräklugn dagtid. Antingen har jag kräkts enstaka gånger eller inte alls. Jag har forfarande mått iffy men inte akut dåligt. Jag trodde – näääh snarare hoppades – att det kanske vänt. Lite. 

Jag upptäckte igår att så var inte fallet… Jag hamnade i otakt med medicineringen på morgonen och sen var hela dagen rätt körd. Tyvärr, var ju fis födelsedagskalas! 

Min fina älskade man fick slita hårt igår medans jag mest gick runt som ett hålögt spöke… Samtidigt som gästerna kom hamnade lunchen på toa. Kul. 

Men de där timmarna den närmsta familjen var samlad förflöt under skratt och mys. Skrotten blev duktigt uppvaktad och fick en hög med fina klädet precis som önskat! 

Kvällen var liks jobbig som dagen och fis fick användning för mamma hoshta toolen. 

Idag skulle min käresta iväg några timmar och fina H skulle komna och leka med oss. Men hon blev tyvärr sjuk, när en  annan väninna hörde att jag skulle vara ensam slängde hon in sig och barnet och kom hit. Underbart! 

Nu är jag precis nykräkt och nattar min lilla groda. Vi håller hand, han slurpar i sig sin flaska och sjunker successivt undan. Två år. Herregud.  

2 responses »

Kommentera

