Mardröm 

Standard

Den gångna natten har varit lite stökig – dels har jag vaknat och varit kissnödig ett par gånger, dels intog sonen vår säng nån gång under natten. Hans förkärlek till att leka propeller körde maken ur sängen och gav mig en och annan spark.

Och. Jag drömde oxå världens konstigaste mardröm.

Världen var sådär postapokalyptiskt semifungerande, smutsig, svajig el, medborgargarden, gäng, rädsla, grått… 

Jag och mitt sällskap sökte skydd, vi var jagade. Av vem vet jag inte. Min vän kände två kvinnor som drev en krog för flator så vi gick dit. Vi satt i dammet på bruna stolar och tittade ut genom smutsiga fönster. Stället hade antingen nyss stängt eller skulle snart öppna. 

Jag längtade desperat efter att få känna mig ren. Tjejerna sa att jag kunde få låna deras badrum på baksidan, de hade faktiskt rinnande varmt vatten! Jag undrade hur det var möjligt och tackade gladeligen ja. Dusch. Varm dusch. 

Vi gick genom huset till baksidan, jag fick urmysiga tjocka grå handdukar. Klädde av mig, ställde mig i duschen. Wow, fantastiskt! 

Men så tittade jag ut genom fönstret, såg ett gäng/garde. Nazister. Ledaren såg ut som och var klädd som Hitler – förutom de vita och vida knälånga bomullskallingarna. De andra var en reinkarnation av vilket SS förband som helst. Hotfulla. Tysta. De var på väg nedför backen, mot oss. 

Det är viktigt att inte märkas, jag befinner mig trots allt på ett ställe där homosexuella samlas. Alla vet ju vad nazister tycker om ”såna”. 

Plötsligt märker jag att mina hörlurar sticker ut, jag försöker desperat smyga in dem genom gallret utan att de ska märka det. Men de märker. Och de närmar sig allt mer. 

Och jag vaknar. 

Men alltså, hallå… 

2 responses »

Kommentera

