Vecka 12! (11+0)

Standard

Ja det går ju framåt, halleluja! De senaste dagarna har jag verkligen känt en lättnad på illamåendet dagtid. Det är inte borta för allt i världen, tvärtom kommer jag behöva kräkas rätt så snart. Jag tog en tur till affären men den formligen stank av den grillade kycklingen som finns allra längst in och längst bort – så jag närapå kräktes där och då. Så snart kommer det. 

Ska bara försöka gå på toa först, förstoppningen släpper lixom aldrig. Läkaren skrev ut movicol men jag har så svårt att få till det. Man får inte ta det inom två timmar från andra mediciner och man bör heller inte kräkas upp det om man vill ha resultatet. 

Meeeen jag har iaf köpt semla. Jag tycker att det känns som helt rätt belöning efter att ha blivit utsatt för kycklingdoft! Den ska vi äta ikväll efter att vår groda somnat. Han har varit lite stökig senaste nätterna, vargen i Bamse och vargen i Tre små grisar har gett honom mardrömmar… Fisas jädd vajjen, stackars lillhjärtat! Han har sovit mellan oss, eller snarare mig. Närhet närhet 💚

3 responses »

  1. Alltså semla ROCKS men inte för dig – alltså du kommer bara få mer förstoppning om du äter sånt 🙂 Kanske. Jag är iofs inte läkare. Säkert värt det ibland. Men frukt känns som ett bättre alternativ för din mage liksom 🙂 Fast att det suger.

Kommentera

