Dag tv

Standard

Det är onsdag och precis som all andra dagar sitter jag i soffan framför TVn. Mittpådagentablån är numera min bästa vän, ibland sviker även den vännen och då halar jag fram Netflix. 

Just nu går Scandal. Mysig ibland, tjatig ibland.  Jag roade mig med att läsa  recensioner på sagda serie och den blir totalsågad, haha! Var riktigt roligt! Den ska tydligen utvecklas i stil med en dokusåpa. Dvs egentligen inte alls. Edit: tyckte jag såg igår att Scandal har samma mamma som Grey’s anatomy, dvs Shonda Rhimes. Förklarar väldigt mycket 😉 

Stargate SGI kommer 1130. Den följde jag slaviskt när den kom, när jag tittar nu undrar jag oftast varför jag var så förtjust då. Men jag kan inte låta bli att titta ändå. Fniss!!

Property ladder är helt fantastiskt – galna människor utan någon som helst erfarenhet av renovering ger sig på jätteprojekt och lyssnar alltsomoftast inte på experternas råd. När min son säger fisas jätte kan så kan han få kunna själv – han är trots allt bara två. Hans projekt får inte potentiellt tak att rasa. 

Project Runway har löpt en hel säsong nu, för säkerhets skull två gånger dagligen. Jag tycker tjafsen är barnsliga och ovärdiga vuxna människor, men jag älskar kläderna! 

Hus under klubban påminner om property ladder men man går väldigt fort över renoveringsarbetsbiten och fokuserar mer på före och efter. 

För variation – Time team, underbart program! Wife swap, galningar en masse.  Masterchef nåt eller annat land. Hmm vad mer? Ingen aning. Här tog det stopp. 

Vad gör ni för kul på dagarna, tro? 

10 responses »

  1. Haha! Underbara recensioner! Property ladder är superkul tycker jag! Och sen finns det nåt liknande, vad fasen heter det då? Amazing property eller nåt sånt (vänta… kollar)… äh! Hittar det inte, men det är en man som presenterar programmet i alla fall. Där får man följa folk som bygger lite annorlunda hus (de vet också vad de håller på med, till skillnad från Property ladder haha!)
    Four in a bed kollar jag alltid på när jag är hemma och sjuk 🙂 B&B-ägare som tävlar om vem som har bäst Bed&Breakfast, skitkul!

    Håller med dig om Project Runway! Älskar att titta på typ Top Model (bilderna!) och Ink Master men blir lika irriterad varje gång deltagarna står och skakar på huvudet åt juryns beslut eller när de skriker på varandra och snackar skit… vuxna människor liksom. Men så funkar somliga, även utan kameror i närheten haha!

    Ja… jag älskar tv haha! Amazing race och Face Off (filmsminknings-tävlings-program) är mina absoluta favoriter, mest för att deltagarna där inte beter sig som arslen (AR kan ibland vara lite ”arslig” men bättre än typ Ink Master, som är höjden av barnsliga vuxna)…

    Oj, vilken roman va!? Men det är ett ämne jag gillar, tv! 😀 😛

    • Jaaaa! Men gudars vad heter det… Fantastisk serie! Jo! Grand designs 👏👏👏

      Håller helt med om 4 i en säng och face off. Amazing race hade jag faktiskt glömt av, det var längesen jag såg nu tyvärr. Hoppas det dyker upp snart igen!

      Men eller hur, jäkla barnungar!

      TV är kul. Sådetså. Om du har Netflix gillar vi Agent Carter jättemycket, kul med starka kvinnliga karaktärer som inte bara är snygga lixom.

      • Sååå heter den ja! Tack! Höll på att bli galen ju haha!

        Just nu kör de nån repris igen på AR verkar det som? Har sett några avsnitt men får starka deja vu-känslor av vissa scener. :/

        Har inte Netflix (än kanske jag ska säga, jag är lite långsam av mig när det gäller ”nya” grejer haha!)

      • Gör de? Det har jag missat, får kolla! På sexan antar jag?

        Netflix är trevligt. Har Viaplay oxå men vi tittar nästan aldrig på det.

        Fniss jag fick tänka en bra stund!

  2. När jag var föräldraledig med en liten såg jag ofta på property ladder, ett hus på landet, ett hus i solen och Grand design. Inte för starka känslor som väcks och lagomt intressant och kräver inte att en är utvilad och alert för att hänga med 🙂

    Har du sett transparent på viaplay. Ert tips annars!

  3. Åh jag kan verkligen inte med förmiddagstv, tycker bara det är skit x) Men skönt att vi är fler soffpotatisar! Jag brukar koppla laptopen till tvn och titta på gamla grejer på svt’s Öppet Arkiv. Just nu kollar jag på Skärgårdsdoktor och Pistvakt 🙂

Kommentera

