Iaf inga zombies

Standard

Härom morgonen gick jag upp med tuppen – dvs man och barn – la mig i soffan med förfrukost och tv kontrollen. Efter någon timma somnade jag och sov tungt, riktigt tungt. 

Jag kämpade länge med att vakna! Under tiden drömde jag urmärkligt. 

Jag sprang runt på ett hotell och letade efter makens och mitt hotellrum. Jag hade hälsat på hos föräldrarna i deras rum och kunde sen inte hitta tillbaka… 

Jag såg så suddigt att jag inte kunde läsa numrena på dörrarna… Jag vet att jag så småningom hittade rum 520, men vårt 519 fanns ingenstans.

Jag var som bäst halvklädd – hade på mig mitt lillaste nattlinne. Naturligtvis inga trosor. 

Mina föräldrars rum var f ö plötsligt en konferenslokal. Jag försökte be folk om hjälp men ingen kunde eller ville – massa byggjobbare var där eftersom de höll på att göra om inför en mässa. 

Samtidigt var en morgon-tv spels presentatör där live. Hennes intensiva svada ”ring nu in och gissa ordet” var högljutt och ofantligt stressande. Jag tror jag vrålade åt högtalarna flera gånger att hon skulle vara tyst. Vid något tillfälle sprang hon förbi mig i korridoren och jag fick hicka – vill ju inte synas halvklädd i tv.

När jag så småningom vaknar är hon på tv – högljutt, stressigt nonstop tjatter, haha! 

Vaddå stressdröm? Nåja, i alla fall inga zombies. Än. 

One response »

Kommentera

