Upp upp o tama pappa!

Standard

Ja alltså – upp upp och krama pappa.

Eller hur en två-åring totalt spelar ut pappsen vid läggning! 

Vår fisgroda hade bestämt sig för att inte somna. Vi har kommit överens om att vara stenhårda, att inte släppa upp honom ur sängen! Så därför blev jag lite paff när jag hörde små fötter komma travandes… mamma komma! Nåja. 

Efter det följde krig. Ner i sängen, stå upp och vråla. Jag lägger honom, han står upp och vrålar.  Han märker att jag inte ger efter, då vrålar han efter pappa med stora stora tårar. När han började vråla upp krama pappa så lyfter maken upp honom och började vagga. Mys. Naturligtvis blir det kris när han lägger ner sonen i sängen igen. 

Egentligen höll vi inte på så länge, kanske en halvtimma?, men till slut var ungen genomsvettig och förtvivlad. 

Jag frågade om han vill ha en till (OBS – liten!) flaska. Jaaa

Vi pratade igenom; pappa hämtar ny blöja och flaska. Först byter vi på dig, sen lägger mamma dig i sängen och så får du flaska. Förstår du vad mamma säger? Jaaa. Vill du att vi ska hålla handen? Jaaa. Ska mamma eller pappa hålla hand? Mamma

Ok sagt och gjort. Barnet sover.

Han har fått protestera och bråka och sen göra det han helst ville – somna. Lillskrotten!  Det är inte lätt att vara typ två 💚 

Nu ska jag kräkas lite. Har ni en trevlig kväll? 

2 responses »

  1. Skruttet då! ❤
    De två sista meningarna… så underbara! Alltså, inte att du skulle kräkas utan att det liksom skrevs lite så där i förbigående bara. 🙂
    Hoppas ni får en superskön helg allihop! Kram!

    • Busprutt! Ikväll somnade han som den lilla gud han är 💚

      Haha jo det där med att kräkas… Jag har för det mesta såpass kontroll på reflexen att jag kan känna att det är på väg men det får faktiskt VÄNTA lite 😝

      Kram

Kommentera

