Amningsdrömmar

Standard

Jag har flera gånger i det senaste drömt att jag ammat. Jag tom längtar efter det. 

Jag kan visualisera den där sköna fåtöljen, den goda latten och ett litet knyte tätt intill på en uteservering en vacker sommardag. Gudars vad jag kan se det. 

Jag hoppas verkligen den här graviditeten går bra, jag längtar så efter att få uppleva det där igen! Barnmorskan talar om målbilder när illamåendet känns för jobbigt. Att amma är en av dem.

Min stora lilla tvååring gillar att gosa med kinden och/eller handen på mitt bröst. Det är väl mjukt och gott 💚 Ibland gör han läpprörelser som om han ville suga tag i tutten, jag undrar så om han minns? Vi höll ändå på till han var 13 månader och tyckte flaskan var mer intressant än mammas boobs, haha! Det skulle vara så intressant att se hur han skulle reagera på att nån annan annekterar dem…

2 responses »

    • Jajamän! Men med hans tendenser att bita vete fan om jag vågar överlämna mina bröst till honom 🙈

      Godegud det önskar jag! Men nej jag hyser inget större hopp. En normal graviditetsillamående brukar ge sig runt vecka 12, men med tanke på hur aggressivt det här är och hur jag mådde med grodan så är hoppet mycket litet…

Kommentera

