Framtid

Standard

Idag har jag mått så urbota dåligt…  Jag har kräkts flera gånger, men två av dem har varit urjobbiga. Hela kroppen har krampat tills jag ovanpå allt kissar på mig. Mys. Och med pågående öroninflammation är jag halvt döv 😛 

Jag har i alla fall kommit fram till en sak; jag hoppas till alla gudar att den här graviditeten går bra. Men om inte så vill jag inte försöka igen – de får klippa mina snören! Jag kan inte leva såhär. 

Det kommer bli 7+ väldigt långa månader till där jag har svårt att umgås med min son. Det är helt vidrigt att inte kunna sitta med honom och bygga duplo eller sjunga. Det känns som att vara åskådare i någon annans liv. 

Ikväll är lillfis hos farmor. Det var meningen att han skulle va över dagen bara, men hon ringde och frågade om han fick sova över. Det är skönt! Maken får egentid oxh jag kan kräkas utan att skrämma barnet… 

Maken ja. Stackarn vandrar runt som en orolig höna och han sover dåligt på nätterna. Han är så orolig för mig ❤ 

Kram på er! Jag hoppas ni har en riktigt bra ledig onsdag därute.

15 responses »

  1. Åh detta har jag helt missat! Stort grattis till ny bebis på G, men åh vad jag lider med dig. Fy fan. Minns att du hade det kämpigt förra gången. Hoppas det lättar lite snart. Kul ändå!! =)

  2. Jag lider med dig! Jag har tänkt samma sak flera gånger dessa veckor – att jag inte pallar detta igen. Men just nu det det ut att bli bättre för mig, dvs mycket lindrigare än förra graviditeten så jag hoppas innerligt att det blir så även för dig! Kram

  3. Hej.
    Jag har gått igenom samma graviditeten helvete.. tokspydde från dag 1 till förlossningen. Var smalare än på länge.. det som iallafall gjorde det mera hanterbart var akupunktur som jag gjorde med andra barnet.
    testa det om du inte gjort det.

    / Mamma till 2

  4. Hej och Grattis 🙂
    Jag har mått precis lika illa som du verkar göra. Hamnade oxå på gyn akuten och fick dropp.
    Jag fick vid min första graviditet Lergigan Comp och vid andra Lergigan (till natten) Lergigan Comp på dagen och så testade jag Odansetron vilket gjorde att mina kräkningar minskade rejält.
    Bara ett tips från en som vet exakt vad du går igenom.

    • Tack!!

      Åh fy din stackare… önskar inte detta på någon.

      Lergigan/comp är tyvärr helt verkningslöst. Omdansetron har jag varit nyfiken på men min förra läkare, alltså första graviditeten, ville inte skriva ut det ”för oprövat vid graviditet”. Hen jag träffade nu sist säger ”nu är det mer beprövat”. Vi får se vad de säger imon…

      Försvann illamåendet eller var det ”bara” färre kräkningar? Kunde du funka och gå till jobbet?

      • Jag fick samma svar som du. Att nu är det mer beprövat. Jag var tveksam först men glad att jag provade. Jag kunde jobba 50 %. Men gav upp efter vecka 25 för att jag hade andra riskfaktorer.
        Kräkningarna slutade nästan helt kom bara om jag stressade någon gång. Illamåendet fanns kvar men cocktailen av medicinerna dövade något. En liten gnutta…
        Hoppas du kan få prova iallafall.

  5. Alltså kram på dig! Minns den där känslan från när jag var gravid med lillebror, kände bara att nu måste det gå bra för jag pallar inte att göra om det. Det är ju liksom inte lättare när man har en till som vill ha uppmärksamhet och går att få dåligt samvete över. Plus inte lika lätt att vila.

    Tänker på dig! Kram!

Kommentera

