Den Stora Tröttheten 

Standard

Min första graviditet inleddes med akut illamående och avslutades med akut illamående. Allt det där andra som sägs om graviditeter gick mig därmed fullständigt förbi – jag flöt ju mest runt i en dimma och märkte ingenting annat. 

Nu har jag gått typ fyra dagar förbi  punkten där det hela bröt ut första gången. Istället har jag utrymme att möta lite annat – tex tröttheten. Den tröttheten! Herregud. 

Jag har läst nån gång (och får väl googla igen) att den akuta tröttheten så småningom går över.  Jag hoppas det. Hur ska jag kunna vara mor och hustru när jag inte kan sitta upprätt? 

Tackolov är illamåendet under kontroll fortfarande i alla fall. Idag hämtade jag ut lergiganet och hoppas det kommer stävja lite. 

Det är välsignat skönt att vara ledig även om jag litegranna undrar hur jag ska klara att roa lillfis heldagar medans min fina man jobbar den här veckan 😛 

Den elfte börjar jag jobba igen och då hoppas jag att jag har fått veta huruvida det finns ett hjärta eller inte. 

3 responses »

  1. Det är väl första tre månaderna som man är så där galet trött?
    I såna lägen är det faktiskt helt okej att roa barn med tv, mobiler och annat 😀
    Så blir mamman roligare per automatik eftersom hon får lugn och ro 😉
    Kraaaaaaaaaaaam!

  2. Det går över, men shit vad segt det är! Här blir det både Fåret Shaun och Findus varje em, enda sättet att orka! Och ta hjälp om du kan, varje stund jag får vila är guld värd (ligger nu i soffan medan min mor bygger Duplo – hon är 71 men mycket piggare än mig!) kram!

  3. När jag var som dimmigast under första trimestern frågade jag mamma när hennes gravidtrötthet gick över. ”När du flyttade hemifrån” svarade hon. Hehe. (För mig lättade det i andra trimestern, men nu är jag trött igen). Skönt att slippa illamåendet i alla fall, hoppas att det håller i sig. Och att hjärtat slår så klart! Kram

Kommentera

