Denna trötthet!

Standard

Jag försöker tänka tillbaka på min första graviditet och komma ihåg hur var det? Mitt minne säger att jag inte hade några symptom så här tidigt – jag började helt enkelt bara må illa runt vecka 5. Sen fortsatte jag må illa dygnet runt och spy som en katt.  Missfallsgraviditeten hade bara magvärk som symptom.

Den här överväldigande tröttheten minns jag med andra ord inte alls. Jag går i ständig sirap. Enstaka ögonblick är energi, glädje och engagemang på jobbet. Jag deltar aktivt i sociala samtal och låtsas bry mig om det som sägs. Övrig tid stirrar jag tomt framför mig och hoppas ingen ser att jag inget gör. Jag har nämligen fullt sjå att alls sitta upprätt… 

Jag är ofantligt tacksam att julhelgen står för dörren. Jag har mao möjlighet att dra benen efter mig lite! Vi är så överbelamrade med jobb att det är löjligt, men nu sista dagarna av året är det ingen som förväntar sig så mycket. 

Tackolov. 

I övrigt mår jag bra. Jag har hela tiden en rätt jobbig magvärk och letar maniskt blod varje gång jag kissar. Men än så länge ingenting.

Snälla lilla pyre, klamra dig fast! 

14 responses »

Kommentera

