Separationsångest 

Standard

Jag sitter just nu på en stol i sovrummet, bredvid sonens säng, och håller en liten liten hand som är utstucken mellan spjälen. 

Vi har dragit igång projekt ändrade nattningsrutiner. Fis är van att somna i någons famn eller mellan oss i sängen och vi tycker det är dax att han lär sig att det är okej att somna i egen säng. 

Så jag ger honom flaskan och lägger honom i sängen. När han reser sig lägger jag honom igen. Pratar inte, men är där. Klappar på kinden. Sätter mig bredvid igen. Det här är bara andra natten. Första gick som en dans. Han ville sova! Studsade i sängen ett gäng gånger men det kändes mer som baraföratt, han var aldrig upprörd.

På natten sen hoppades jag att han skulle vakna så jag fick ta upp honom i min säng. Samsovning är ju lika mycket för min skull *ler* Men skruttungen sov hela natten! 

Ikväll är det jag som lägger igen. Min fina man kör farmor hem från middagen här. 

Jag la honom i sängen med flaska och nalle. Han petade ut först en fot och sen en hand. Jag skulle hålla. Ha kontakt. 

Han somnade innan flaskan var slut och kvar sitter jag. Håller hand. 

Saknar att ha honom somnandes i min famn.

Liten börjar bli större!

2 responses »

Kommentera

