Vin och vändning

Standard

Jag har ju faktiskt haft en bra dag trots surputteri. Det måste sägas! 

Jag fikade lunch med en kär vän jag inte träffat på länge och sen kom jag hem till överlycklig fis som fick hänga med sin farmor medans min fina make fixade med middagen. 

Så småningom avvek svärmor och ytterligare så småningom åkte jag ut i regnet och hämtade mina föräldrar. Vi åt en massa god mat och avnjöt bröllopspresenter i form av en italiensk ekologisk spumante och en underbar amarone. 

Sonen var i sitt esse och tryckte i sig potatismos och uppmärksamhet i lika delar. När han till slut började krokna var klockan nästan halv nio *hoppsan* men i gengäld blev läggningen en av de lättaste på ett tag. Han somnade med flaskan i mun, lillhjärtat. 

Till amaronevinet blev det choklad, ostar och spelet När då, då! God vad roligt! och en herrans massa skratt. 

Häckar i soffan och suckar nöjt. 

Tänker nog ta och förföra min man. 

3 responses »

Kommentera

