Toanödig och världssämst

Standard

Efter en kanondag med lite jobb, lite vila och en herrans massa klossar så är familjen nu samlad och håller på att smälta middagen. 

Biologin talar om för mig att jag behöver gå för mig själv en stund. Jag sätter mig, låser dörren. Vissa gränser har jag – när det går.

Utanför ställer sig en liten kille och vrålar mamma mammaaaaaaaa samtidigt som han rycker och sliter i handtaget. 

Pappa försöker påkalla uppmärksamhet och avleda den Stora Förtvivlan. Det går sådär. 

Inne i lugna (?) vrån sitter jag och känner mig som världens sämsta mamma. För jag vill vara ifred några minuter. MAMMMMAAAAAA!!!

Plötsligt hör jag fniss och saker som släpas. Jag vet ärligt talat inte vad lillfis fått tag i men stolt som en tupp är han. Jag troooor att det är pappas hoodie. 

Plötsligt är mamma glömd. Jag kan spela spel på mobilen ett par minuter extra så får stor och liten hänga lite 💚 

2 responses »

Kommentera

