Mutter…

Standard

Alltså… min man är sjukt stökig av sig. Han lägger grejer lite här och var och sen någon annan stans. Så fort han grejat i köket ser det ut som en bomb briserat. Suck.

Jag är för guds skull inte oskyldig men han är snäppet värre. Nät jag varit hemma en heldag med sonen är det undanplockat när han kommer hem – för att jag plockar kontinuerligt. Om han kommer hem när fis somnat är det definitivt rent eftersom jag röjer innan jag sätter mig. Vi kan väl låta bli att nämna vad jag kommer hem till. 

Eftersom jag är trött och hormonig och allmänt tjurig över t ex att läggningen tog orimligt lång tid så jag bara kunde sniffa efter middagen så har jag nu röjt hela lägenheten. Förutom hans matplats som är täckt av middagsdisken*. Som så ofta. Jag är barnsligt nöjd över mig själv. Barnslig är det viktigaste ordet i meningen förstås. 

*ps det där betyder alltså att han inte röjt sin tallrik efter maten. Det betyder inte att jag vanemässigt ställer kökets samlade disk på hans plats. 

2 responses »

  1. Haha! Åh, jag är likadan tyvärr. Som din man alltså. Men jag har börjat bli bättre av nån okänd anledning. Plockar undan och har mig nu för tiden. Fast nån pedant blir jag aldrig, lider (inte alls) av ”jag lägger det här, så länge”-sjukan nämligen… 😉

Kommentera

