Tumanhand

Standard

Lite lagom lägligt i livspusslet fick vi till en dejtnight 💚

Mannen och jag har busat på stan medans sonen hänger hos farmor. Jag får tillägga att med ”bus” menas hemkomst vid 21-tiden. Det är det mest spännande de här två tröttisarna orkar med *fniss* Vi såg en föreställning och följde upp med middag och bubbel. Lite lagom sprängfulla och illamående i magen vandrade vi långsamt genom stan för att smälta maten och njuta av kvällen, syret och alla människor.

Jisses vad vi behövde det här!

Vi har fått kramas och pussas och  prata allt utom föräldraskap. Vi har ätit alldeles för mycket tapas – vi käkade på Vinotapas på Husargatan och jä%lar vad deras risotto är god!!! Vi har druckit bubbel och fnissat åt bordsgrannarnas djuplodande diskussioner om bland annat Melodifestivalen och svenska skådisars utseende i olika produktioner ”hon är inte lika snygg live som i Solsidan” 

Sen kom bilden som fick hjärtat att smälta. Farmor har fotat en liten rumpa (vart resten av barnet tog vägen vet vi inte). Ett sovande litet mirakel! Vi båda ville helst slänga oss dit och krama på honom… Vi ska hämta imorgon vid lunch.  

 Jag hade egentligen tänkt försöka förföra min make men ärligt talat funderar jag på att lägga mig och sova. Tänk er – en hel natt, ostört, och sovmorgon…

2 responses »

Kommentera

