37+5. Jag är trött på att kräkas.

Standard

Det var allt.

19 responses »

    • Det vet vi faktiskt inte ännu – vi vet inte könet 🙂 vi har några namn som vi lurar på men inget som är bestämt åt varken det ena eller andra könet.

      Sen är jag osäker på om jag kommer skriva ut det här eller inte… Jag har inte funderat på det förrän nu faktiskt. Vad bra att du frågade!

  1. Stackars, stackars dig! Fy tusan för att må illa hela graviditeten. Men vet du, nu är klumpen i alla fall färdigbakad. Har det diskuterats igångsättning, eftersom du mår så dåligt? Hen kan gott komma ut nu 🙂
    Kraaaam

    • Tack! Det suger lite mer vissa dar än andra, ofta kan jag skaka det av mig med tanken/känslan ”ja ja, det går över det oxå”. Andra gånger – som i förmiddags – hamnar jag i en hög med tårar längs kinderna…

      Nej vi har inte pratat om igångsättning, det tycks inte vara ett alternativ alls. Är bara att vänta ut tyvärr 😦

      Kram

  2. Usch det förstår jag verkligen att du är!! Du har varit grym som har fixat detta under så lång tid, illamående är verkligen gräsligt 😦 nu är liten snart här ❤️ jag önskar dig ljuvliga sista veckor! Kram

    • Tack!!

      Ska dock tilläggas att jag inte går runt och mår aktivt illa längre, jag ”bara” kräks. Men det är iofs illa nog.

      EDIT: jag mår alltså inte konstant illa utan det kommer i vågor, när vågen kommer så kräks jag. Däremellan mår jag allt från ”bra” till lite lagom ”kymigt”…

  3. Och det märkliga är att det är värt det. Varenda minut av fruktansvärt illamående och kräkningar som får värsta vinterkräksjukan att blekna i jämförelse. När man håller den där lilla skrutten i sin famn för första gången, och hjärtat bara exploderar av kärlek. Och snart är du där 🙂

    • Ja det är värt det!! Det blir inte mindre jobbigt under tiden, men jag vet ju att det har ett syfte – det är ju inte bara smärta för smärtans skull (som att bryta benet).

      Tack!! Ja nedräkningen är igång 🙂

  4. Det är så jobbigt, har själv varit där 3 av 4 graviditeter och ända tills ungarna kommer ut… Gick tom ner de 2 sista veckorna för kroppen var så trött och började kräkas mer.
    Men jag säger som de andra, snart är det över och det jobbiga är glömt.

  5. Jadu stackare, det ÄR jobbigt. Jag har nu firat flera illamående och kräkfria dagar och kunnat borsta tänderna ordentligt utan att halvt spy för första gången (o för den delen också kunnat pussa på min kära sambo) sen i början av sommaren. För mig gick det över tämligen omgående när den lille äntligen kom ut, dagen efter förlossningen kom jag liksom på att något ”saknades” -illamåendet.
    /Hälsningar från en annan kräkfia 🙂

Kommentera

