Hemma

Standard

Och så blev det bestämt. Från och med idag är jag hemma och väntar på klumpens ankomst.

När jag träffade BM i tisdags och berättade vad jag ville så skulle hon höra med doktorn om det var genomförbart – det kan vara så att fsk bangar och istället hänvisar till föräldradagar.

Men alldeles oavsett kände jag ett underbart lugn över att äntligen ha kommit till ett beslut!

I väntan på någon form av besked bestämde jag mig för att sjukskriva mig själv en vecka – så tar jag FPdagar efter. Jag vill ju förstås inte ”slösa” dagar innan men så får ju alla andra göra. På så sätt lever jag ändå upp till beslutet och behovet att vila.

Sagt och gjort. Ljuvliga, härliga sovmorgon idag!!! Som förvisso inleddes med sedvanliga morgonkräkan men strunt i det 🙂

Nyss ringde min BM och hon har pratat med doktorn. Jag blir sjukskriven från idag och – vad det verkar – graviditeten ut! Halleluja! Visst, det ska fortfarande godkännas av försäkringskassan så inget är klart, men det är ett gigantiskt steg framåt. *nöjd*

Och lätt illamående. Undrar om det blir mer toabesök snart?

Kram på er

8 responses »

  1. Skönt ändå att få vara hemma och hämta energi sen sista tiden. Nu vet jag inte när du har BF? Men det känns som att det närmar sig iaf!
    Får man se en ny magbild snart..? 🙂

  2. 12e! Oj det närmar sig ju! Gud vad spännande! Och vad skönt att du får vara hemma. Jag var ju hemma nästan 2 månader innan, lite tråkigt men jätteskönt. =)

  3. Skönt med några veckors vila och fokus på det som komma skall. Hoppas klumpen trivs i magen och ger mamma sin vila innan hen kommer. Kram

Kommentera

