Söndagsångest? Naeee men nästan! Och sjukskrivning på G.

Standard

Efter en massa velande och funderande fram och tillbaka – tack för all tankehjälp!!! – så har jag bestämt mig för att bryta sista veckan. Jag hade kunnat tänka mig tidigare oxå men jag ska ta ett snack med BM på tisdag så får vi se.

Det känns kanon att äntligen ha kommit till ett beslut! Men eftersom jag fattat det så har jag börjat räkna ner mentalt. Jag vill för första gången i mitt liv inte gå upp måndag morgon för att gå till jobbet! Ni ska veta att oavsett hur pissigt jobb jag haft har jag aldrig upplevt söndagsångest. Nu när jag dessutom älskar mitt jobb så är det ännu mer avlägset! Men hela jag ryser vid blotta tanken just nu…

Men upp ska jag.

I övrigt kan jag berätta att barnvagnen äntligen är beställd. Tjohoo! Det blir en bugaboo buffalo och jag är supernöjd 🙂 Eftersom vi får hjälp av både svärmor och mina föräldrar så har vi satsat på en ny vagn – annars hade vi nog botaniserat blocket en del…

Barnkläderna är tvättade och sorterade – tack till bla FC som donerat!!! – den ärvda vaggan bebos av nytvättade lakan och kuddar, babyskyddet väntar på att monteras i vår vuxenbil och BB-väskan är nästan packad. Rent praktiskt börjar vi närma oss något så när redo. Rent psykiskt?

Jösses.

10 responses »

  1. Och det ligger som sagt en liten kasse till här och väntar på att mitt barn antingen krymper eller att ert kommer ut 🙂 Sedan får vi se om buffeln hinner komma eller om jag får göra iordning Noblessen och komma över 😀

  2. Förresten det var nåt med att fk inte godkänner sjukskrivning som startas sista veckorna av graviditetsbekymmer så om du går över ag’s veckor kanske du behöver kolla om du behöver ta fp istället? (Jag minns just att karpaltunnelsyndrom var någon specialare o räknades inte som ”normala graviditetsbesvär” så att man kan vara sjukskriven till bf)

      • Mmm… jag minns att det var nåt med 60 dagar innan som man kan ta fl istället. Men att saker som inte var normala graviditetsbesvär gick att få sjukpenning för (som jag hade till dagen innan hon föddes – som om hon visste när sjupenningen gick ut :-D)

  3. Men vaf? Snodde den min första kommentar igen??? Om kläder? Den sa ju att jag skrivit? Din blogg är märkligt svår att kommentera…

Kommentera

