Acce, det är lika bra att du lägger ner…

Standard

Jag konstaterade redan igår att jag inte tänker publicera något mer inlägg från dig – oavsett vilket nick du använder, oavsett om du ”råkade” fylla i en annan mailadress eller inte. Jag. Kommer. Inte. Publicera. Mer. Skit. Från. Dig.

För även om jag gör det, även om jag försöker ge dig svar på dina ”funderingar”, så kommer du hitta en liten detalj i det stora hela och avsiktligt misstolka och gå till attack. I slutändan blir det då bara tjafs, som möjligen roar dig men jag har bättre saker för mig.

F.ö. har jag redan svarat på dig en gång – på ditt mycket konstruktiva inlägg om huruvida jag är en avelsko eller inte. Helst då en som inte är riktigt hundra?

Och mitt svar är, och var; du har jävligt fel. Mycket är jag men inte en avelsko. Med eller utan knullhjälp eller labhjälp så har jag svårt att producera EN unge. Än mindre fler, vilket ju torde vara vitsen med att avla på någon?!

Kanske behöver du oxå läsa upp dig på biologin lite. En kärring är jag möjligen, men inte en ko.

23 responses »

  1. En jävligt snygg kärring i så fall.
    Och vacker ko, om så vore fallet.
    Oavsett så är du en av de mest balanserade människor jag någonsin träffat.
    Så high five för ett rakt och klokt inlägg.

  2. Hjälp, vad hände? Vem utsåg dig, kära JVJK till representant för alla barnalängtande (vilket översätts på ett mycket underligt sätt…)?
    Jag blir matt och läser inte in något annat än en vilja att trycka ner och sätta sig till doms över andras liv.
    Varma tankar till alla som behöver dem

    • Tack! Ja, jag tror det är fler än jag som behöver en av dina böner ikväll Cecilia. Vi som behöver lite trygghet, balans och ro i själen!!

      Skulle f ö uppskatta om du tände ett ljus för mig.
      kram

      • Tänder gärna ett ljus för dig å alla medsystrar som kämpar !!!! Heja alla er som följer ert hjärta och vågar gå mot strömmen. Ni är alla hjältar!!!

      • En lång bön särskilt för dig, alldeles nu. Om frid och beskydd som gör att pilarna trillar i marken utan att skada. En bön om att kärleken till och från ett barn ska få komma. Och om jobb när jag ändå höll på 🙂
        Och så en bön för Acce, som kanske inte vill ha någon bön, men jag ber ändå. För den Gud jag tror på kan skapa liv och även blåsa liv i insikter om hur det blir när enskilda människor blir måltavlor för en krigföring som sannolikt bottnar i nån slags smärta.

        Amen å gonatt!

  3. Acce, du ger dig verkligen inte. Grattis, nu fick du ett ord till. Känner du dig nöjd? Har du åstadkommit något?

    Du ville ge mig en ”gliring” och göra mig ledsen, och när du inte lyckas med det vill du hävda att du egentligen vill ha svar på den STORA DEBATTEN. Men jag upprepar, det är INGEN idé att svara dig. För du hör det du vill – och agerar därefter.

    Din mail, ditt namn och din IP är nu inställda som skräppost. Det må vara hänt att mer dyker in från dig. Men det är inget vare sig jag eller någon annan kommer att läsa…

  4. Men what?? Vad är detta för hemskingar?? Läste Helenas kommentar med i Dn och blev helt mörkrädd. vad är det för skit? Rätt tänk att bara kasta det utan att kolla, alltså , att folk bara kan vräka ur sig vad som i skydd av internets anonymitet. Skitstövlar. kram på dig!

  5. Oj oj, vilken människa. Jag blir nästan mörkrädd. Konstigt att jag inte mött en enda negativ åsikt IRL. Men visst jag vet ju inte vad folk säger bakom ryggen på mig. Men jag är en stolt frivilligt ensamstående mamma! Fattar inte ens hur en sån människa orkar lägga tid att läsa din blogg om man bär på sånt hat mot oss. Borde finnas bättre saker att göra än att bråka! Stå på dig!!! Kram från Åsa och Tuva 2,5 månad

  6. Men man kan ju undra VARFÖR denna Acce ska trakassera just dig och din blogg. Jag hatar hävdelsebehov. Jag har sen jag fick barn själv mest tänkt att det måste vara fruktansvärt jobbigt att vara ensamstående förälder – men jag tror också att de barnen får en ännu bättre relation med den enda föräldern och till på köpet andra vuxna. 🙂 Kram!

    • Det är faktiskt mitt eget ”fel”, när jag länkade artikeln med wp-appen blev det en pingback till artikeln… Jag är nog mest förvånad att det bara är acce som hittade hit. Att han sen lägger så mycket möda på min blogg är mer förvånande.

  7. Gah! Min kommentar försvann innan den var färdigskriven. Misstänker att tryckte på fel tangent så att den gick iväg i förtid. Ursäkta halvkvävd visa..!

  8. OJ oj oj…här kommer välförtjänt ryggdunk till dig JVJK, för att du fick ta emot det här från Acce på din blogg. Jag läste också debatten i DN (deltog även lite..) och det är nog så att den är bra övning för den som vill vara förberedd på okunniga påhopp när man avviker från den för vissa så kära normen. Jag som oplanerat ensamstående med barn är själaglad att det numera blir allmänt känt att folk alldeles frivilligt vill skaffa barn på egen hand, därmed kan ”synd-om”-stämpeln börja blekna, äntligen! Familjer finns i alla upptänkliga former och det är inte föräldrarnas kön eller antal som avgör om barnet får ett bra liv. All lycka till, låt ignoranta påhopp rinna av dig/er!

    • Tack snälla du!!

      Men vet du vad… det låter sällan så ute i det verkliga livet. Och de som vill få oss ”att tänka på barnen” skulle jag önska tänkte MER på barnen. För vilka är det som tar illa åt sig av såna här påhopp? Ja, inte är det vi. För det mesta, förstås 😉 Men de barn som finns därute som bara har en förälder – oavsett valt eller självvalt – de kommer läsa. När debatten rasar om singelmammornas undermåliga förmåga till föräldraskap menar jag att man kapar alla ofrivilligt ensamstående föräldrar jäms med knölarna samtidigt. För visst är det väl allmänt känt att barn som växer upp utan en pappa blir självmordsbenägna ligister! Huh! Huh!!!! Nötter.

      Heja dig för att du försökte föra in lite vett i den debatten!! Jag utgår dock från att det gick sådär 😉

      • Exakt det perspektivet ville jag föra in i debatten. Och du har rätt. Det gick…sådär;-) .Skönt att läsa att du/ni sällan får höra nedsättande kommentarer IRL – det visar ju att folk inser att det inte är riktigt rumsrent. Grattis till jobbet!

      • Tack!!

        Jag har varit väldigt öppen med min önskan om barn och hur jag tänkt (försöka) åstadkomma det… jag har mött en del levande frågetecken, en del som varit lite försiktigt skeptiska och frågivisa (och det välkomnar jag!!) men för det mesta helhjärtat stöd! Fick tom stående ovationer från min gamla församlingspräst… Ska tillägga; nej jag är inte troende, men jag hängde mycket med de andra ungarna i den lokala kyrkan som barn 🙂

        Jag har egentligen bara fått en riktigt motsträvig kommentar, men inte ens den var otrevlig. Bara korkad 😆

Kommentera

