Två timmar av mitt liv jag aldrig får igen – eller Bourne Legacy…

Standard

Idag blev det spontan utflykt till stan – fikabio med fina B 😀 Hon hade ett presentkort som hon söteligen delade med sig av till mig. Resultatet blev Bourne Legacy, har ju sett de andra och de har varit bra. Men. Oj.

Skurkaktiga CIA fortsätter busa med oskyldiga soldaters liv och hälsa.

Aningslös doktor är snygg.

Aningslös doktor blir nästan dödad av elaka CIA.

Vår hjälte blir visserligen oxå nästan dödad, men eftersom han brottats med en varg i skogen överlever han och kan rädda vackra damen precis i sista ögonblicket.

Helt logiskt, alltihop.

Tillsammans flyr de fältet.

Och flyr och flyr och flyr. Först till fots, över tak, runt labyrinten av hus i kanske kvart? Sen till hjuls medelst motorcykel. Runt runt och runt. Mellan bilar. Mellan bussar. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHNEEEEEJJJJJJJJJJJJJJ skurigasteskurken kom nästan ikapp! Ytterligare en kvart av mitt liv. Minst.

The end.

Tacka vet jag Three Amigos från 1986 (som jag har på tvn framför mig nu). Nostalgitripp!

De tre amigos är hjältar från stumfilmens värld

Vackra flickan vill rädda sin by från elaka skurken. (Som f ö heter El Guapo. Snyggingen ;))

Vackra flickan anlitar klantiga skådisarna i tron att de är på riktigt. Skådisarna fattar inte att det hela faktiskt är på riktigt, de åker dit i tron att de ska visa upp sig.

Klantiga skådisarna får upp ögonen för att det faktiskt ÄR på riktigt, tar sig till slut i kragen och räddar byn. Och flickan.

Allt medelst lite sång, dans och förvecklingar.

Steve Martin, Martin Short och Chevy Chase. Dumrolig!

4 responses »

  1. Åh vad trist 😦 Har längtat efter att se nya Bourne. Får vänta till dvd släpp! 🙂 Som jag brukar om en film inte verkar leva upp till mina förväntningar.

Kommentera

