Fantastisk helg!!

Standard

Efter alldeles för få timmars sömn skuttade jag upp på lördag morgon vid fem för att tåga upp mot Stockholm och det efterlängtade bröllopet 😀

Via knöligt tåg, trånga bussar och sura busschaufförer kom två vuxna och en barnvagn så småningom fram till målet. Då var klockan runt 13 och jag var helt tom i hjärnan…

Festen började vid fyra. En välsignelse full med värme, glädje och skratt. En gåva att få vara med och dela denna dag!! Maten var självklart fantastisk och serverades med intressanta diskussioner och ännu mera skratt. En vacker och supercharmig man fick hjärtat att banka lite extra – men hans pojkvän var precis lika ljuvlig. Och dessutom skittrevlig. Så bortkastat!! #avundsjukaisabitch

De galna skottarna som studsade runt som duracellkaniner och bara skrattade nonstop flörtade järnet och försökte… tja… med deras accent kunde de läsa telefonboken för mig och jag skulle dregla – men det är inte alltid jag förstår. Iiiiinga problem, var svaret, jag förstår inte svenska heller, but we don’t need words. Jag bara väntade på att han skulle följa upp med ”the language of löööööööv”…

Framåt kvällen började jag få ont i magen och medhavd bebis började bli trött. Eftersom alla ändå trodde att bebis var gemensam egendom för mig och bebis mamma så kändes det naturligt att ta bebis som ursäkt att dra sig tillbaka. Jag hade såååå roligt! Men lite trött till slut 😛

Några Facebookkontakter utbyttes, brudparet kramades, maten åts, danser dansades… Sov som en gris.

Hemresan var lika lång och åbäkig som ditresan. Ett par timmar på Stockholm C gjorde att vi hann få till lite fika med gamla kompisar. Så bra det blev!!

Inne på centralen hamnade några grabbar i slagsmål. När de låg och rullade runt vilt på golvet insåg vi att det nog snarare var vi bönner från landet som inte kände igen storstans parningslekar…

Hemma sent igår. Trött, tröttare, tröttast. Så till den milda grad att jag lyckades snooza i två timmar imorse utan att vakna till alls, jag tror inte ens jag registrerade att det ringde. När ögonen till slut flög upp vid tio så blev det till att flyga… Fikade ikeafrukost med mysiga kusin vitamin. Sen åkte jag hem med all intention att göra nåt vettigt av livet.

Somnade runt två och vaknade igen halv åtta. Mycket vettigt.

Undrar hur mycket sömn jag får inatt?

En sån fin helg ❤

4 responses »

  1. M’s kommentar: ”Jahaaaaa! Jag trodde hon ropade hjälpmighjälpmig för att hon ville bli räddad från skottarna, inte för att hon inte hörde vad de sa” 😉
    Kul att du hade kul. Det hade vi också 🙂
    Puss från fru M

Kommentera

