Det är inte bra att försöka vara smart… men honung funkar bra

Standard

Ja nu är helgens danmarksresa bokad, ut fredag och hem lördag!! Det ska bli jättskönt att få se kliniken i förtid, så att säga. Jag vet med mig att jag kommer vara lätt panikslagen inför äggplocket, och att inte hitta har ju alltid varit en av mina stora ångestladdare. Så nu får jag chansen att reka lite först. Härligt! 

Men det roliga i sammanhanget har varit färjebokningen…

Vet ni – DK-över dagen kostar 900 kronor ca. Tur-och returen, alltså med två separatbokade enkelresor, däremot kostar 2400 kronor. Så då tänkte jag; om jag bokar två stycken DK-över dagen, men nyttjar bara ena utresan och andra hemresan så sparar jag pengar!!! Är ni med? 

Sen kom jag på att jag lika gärna kan bo i Fredrikshamn och istället för… ööööhhh… vart jag nu ska utöver Aarhus. Och då tänkte jag på the Reef. 

Ringer till Stena och frågar om jag kan omvandla mina två bokningar till en bokning inklusive hotell (finns ju käcka paket, you know). Där får jag höra
1. nej det går inte. Jag kan självklart avboka dem, men till fullpris. 
2. man får inte lov att boka som jag gjort, hemresan annulleras om man inte är med på utresan. Sorry. Använd den eller köp ny. Till fullpris. Möjligen kunde hon flytta den till ett annat datum. Punkt. 

Jag går i taket, för inte har jag NÅGONSTANS sett att biljetten funkar på det sättet!! Ringer bokningen; jo det funkar så, men nej jag hittar inte vart på sidan. Ring till reklamationen istället. Ringer reklamationen; jo det funkar så, ring bokningen. Ringer bokningen, igen; jo det funkar så – får jag ringa tillbaka till dig när jag hittat exakt vart det står

Jag inser ju att om det står – och jag inte sett – så får jag acceptera. Inte deras problem om jag är blind. Så jag skäller inte på någon, åtminstone inte ännu 😀 

När trevliga hon är tillbaka vid datorn och ringer upp så pekar hon ut precis vart det står, och jag backar. Är ju som sagt inte hennes problem att jag är blind. Men jag passar på att berätta om varför jag hade ringt i första taget, dvs det där med boendet. Och hon säger jo men då återlöser jag biljetterna, så kan du göra om bokningen. Tjoff tjoff, färdigt. Det gick ju visst att lösa!

Sen sitter jag framför Stenas bokningsgrej på nätet och känner mig lite korkad, vill ju få det rätt den här gången!! Känner mig lite ofokuserad allmänt, plus att jag inser att jag faktiskt inte ätit sen frukost. Way to go, lixom! Ringer till bokningen, får fatt i en go kille som förklarar vad jag behöver veta och följer upp det med erbjudandet att göra bokningen åt mig – minus bokningsavgiften på 150 kr som det egentligen kostar över telefon. Så med lite service och ett glatt leende så är biljett och hotell bokade, minus bokningsavgift, tack vara en rar kvinna som löste biljetterna åt mig och en rar kille som fixade min ny-bokning åt mig. Tur att jag inte är en gastare, för jag undrar om de fixat det lika lätt åt mig då? Fast å andra sidan var jag trevlig även mot den första dingpellen…

Men heja serviceminded stenapersonal!

Nästa gång ska jag ge fan i att försöka vara smart.

 

»

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s